Це гостросюжетне чтиво з динамічною оповіддю і неабиякою психологічною напругою іноді видається звичайною мелодрамою вкупі з соціальною трагедією. А от трилером, який читається на одному подиху, кожну з історій робить талант автора, який вміє тримати увагу читача до останньої сторінки.
У цьому психологічному трилері, вийшовши заміж за талановитого художника, молода героїня почала нове життя... І, здається, ніщо не зможе затьмарити їх щасливий шлюб, але по сусідству з подружньою парою живе гарненька дівчинка-італійка, за якою наша героїня доглядає, поки її мати пропадає на роботі. Карлі всього дев'ять, але вона вже добре знає, що значить зберігати чужі секрети... По тому життя надовго розведе їх – мине 20 років, перш ніж Лілі і Карла знову зустрінуться і зрозуміють – їм обом є що приховувати, і варто розкритися хоча б одній з таємниць їх минулого, наслідки будуть непередбачувані.
Адже мала пустунка росла в неповноцінній сім'ї і змалечку зазіхала на все чуже. Здавалося, що ж спільного між дівчинкою і дорослою жінкою? Відповідь проста: чоловік другої. "– Дитино, – кидаю. – Та ти лише перші кроки зробила. Не пройшла й частини шляху, який мені довелося пройти. Не кидала все на світі, щоб доглядати вкрай вимогливу дитину, поки Ед… – Ха! – люто уриває Карла. – Не будь такою самовпевненою. Я теж скуштувала лиха. Ед не був подарунком. Пияцтво, брехня, постійні зміни настрою, ревнощі, так звана вдача митця…"
Це цікаво: 5 книг, які допоможуть перетворити ідею на гроші
(Х.: Клуб Сімейного Дозвілля, 2018)
За сюжетом цього роману – найскандальнышого дебюту в англійській прозі останніх десятиліть – відлюдкуватий герой живе з батьком в лісі на околі десь в Шотландії. Їм належить невеличка галявина і частина просіки. На горищі у хлопця склад рогів і колекція фігурок лосів, зроблених з його власного волосся. Також у нього є сарай, де він тримає череп Еріка – загадковий пристрій для зв'язку з божевільним братиком. Одного разу з лісу вдирається підпалений заживо лось, і тоді все й починається.
"Я дістав з-за пояса рогатку, обрав півдюймовий сталевий снаряд, ретельно прицілився й запустив велику кульку від підшипника по дуговій траєкторії над телефонними стовпа¬ми та невеличким підвісним мостом. Із глухим, ледь чутним стуком вона влучила в табличку "Прохід заборонено! При¬ватна власність", і я усміхнувся. Це був хороший знак".
Бачити деталі у цьому романі дуже важливо, причому вже на початку, адже його юна героїня – доволі непроста дівчина. Ще з дитинства вона вміла маніпулювати людьми, в школі врятувала цілий клас від нападу маніяка-наркомана, і ось тепер її, вагітну, викрали, вивезли за місто і тримають в незнайомому місці. День за днем вона вивчає психологію викрадача, розкладаючи по поличках всі деталі і вигадуючи чергові "методи" захисту, одержима думками про те, як помститися йому, а також врятувати життя майбутньої дитини.
"Маючи додатковий час, я тренувалася. Я маю стати от сюди. Туди і стала. Потім маю впустити це. Я вдала, що впустила мотузку. Підняти ось це і відштовхнути, простісінько он туди. Я потренувалася з дошкою на підлозі. Зняти ось це з гачка, коли йтиму з кімнати". У подальшому гостросюжетний детектив перетворюється на відвертий трилер, коли навіть агенти ФБР, які розшукують викрадену дівчину, не впевнені в тому, хто жертва, а хто злочинець.
У цілому, роман про те, що трапляється, коли потерпілий – такий же холоднокровний і безжальний, як і той, хто скоїв злочин, адже "на все це знадобилося менше десяти секунд, приблизно за такий самий час він спіймав мене на моїй вулиці".
(К.: Видавництво Жупанського, 2018)
Автор цього роману – один із найпопулярніших американських письменників 20-30-х років минулого сторіччя, який писав у жанрі містики, фантастики і нуар-детективу. Серед його послідовників такі метри літератури, як Говард Лавкрафт і Рей Бредбері. Дослідження фольклору й окультизму сприяло його захопленню культурою загублених світів, прадавніх богів, прадавніх вірувань, звідки беруть початок його містичні тексти. Що ж до "гріхів минулого", то у більшості "темних" творів цього автора описаний конфлікт сучасної людини науки і раціонального світогляду із зловісними дивовижами давніх епох.
Так, зокрема у двох творах цього збірника маємо містичний детектив, присвячений подіям у Нью-Йорку 1930-х, коли лікар-науковець протистоїть темним прадавнім силам на пару з відомим гангстером. "Мені й раніше снилися жахіття, докторе Ловелл, – каже героєві одна з потерпілих, – але навіть переживаючи найстрашніші з них, я не почувалась так, як тоді, коли зустрілася поглядом з лялькою…То були очі диявола! Вони світилися червоним. Так яскраво-яскраво… немов очі звіра в темряві. Але саме цей бісівський блиск в очах змусив мене почуватися так, ніби чиясь рука стиснула моє серце! Ці диявольські очі на ангельському личку…"
Так само в другій повісті збірника мова про містичне та прокляте місто з давньої бретонської легенди, де панує король та його білява донька-відьма, якій підвладні темні сили.
(Х.: Клуб Сімейного Дозвілля, 2018)
Героїня цього роману мала все, що потрібно для щастя. Успішна кар’єра на телебаченні, розкішний будинок у престижному районі Лондона, вілла на Лазурному березі і син Даніель. Зваблива, розумна, амбітна дівчина – нова подружка сина – ідеально пасувала до цієї досконалої картини. На думку багатьох, але не матері…
Чому всі просять її відпустити сина і не втручатися в його життя? Чому більше ніхто не бачить за гарним личком хижу мисливицю за грішми? Чому лише вона знає: ця дівчина прийшла, щоб забрати в неї все? Таким чином, напружений сюжет і динамічне закінчення роблять цю історію справжнім психологічним чтивом. Яку, додамо, розповідається з двох точок зору: матері та дівчини її сина. З одного боку, мати захищає свою дитину від явної хижачки, а з другого – молода дівчина будь-що-будь хоче заміж за багатія, щоб вирватися зі злиднів.
Ігор Бондар-Терещенко для Радіо МАКСИМУМ
Читайте також: 5 книг про справжні цінності