Минулого тижня в прокат вийшла "Сфера" – екранізація роману Дейва Егерсса про те, як інтернет-корпорація перевернула саме поняття приватності. Ми зібрали для вас найстрашніші фільми, де була показана темна сторона технічного прогресу.
"Бунтар" – зовсім не про сучасні технології (якщо не брати до уваги великі космічні кораблі і дроїди, які вміють говорити), але одну з них використовували на зйомках фільму. Серед злодіїв в історії є гранд-Мофф Таркін, якого зіграв Пітер Кушинг, який помер ще в 1994-му. Цифрову копію його лиця, що збереглася зі зйомок "Нової надії", просто наклали на обличчя іншого актора.
Насправді цифрові копії – одна з найстрашніших фобій сьогоднішнього Голлівуду: деякі студії записують в акторські контракти зобов'язання робити цифрові копії на випадок смерті зірки, щоб фільм можна було закінчити у будь-якому випадку. Кажуть, щоб не з'явитися через кілька років в рекламі якогось віскі, Робін Вільямс захистив свою копію на 25 років після смерті, а Том Круз зберігає свою копію в секретному місці. Поява Кушинга в "Бунтарі" ще раз порушила питання про моральність цифрових копій – ось уявіть, ви прославились, померли, а через кілька років після смерті ваше обличчя використовують без вашого дозволу.
Фільм Спайка Джонса розповідає про меланхолійного письменника (Хоакін Фенікс), який закохався в операційну систему – звичайно, без будь-яких шансів на хепі-енд. Сучасна технологія, а саме штучний інтелект, спочатку викликає у людини емпатію, а потім залишає в повній самоті. "Вона" – досить спокійний, але водночас страшний фільм про любов до фантому, якого ніколи не було і не буде. Це як закохатися, наприклад, у Siri.
Ймовірно, найжахливіший фільм про вплив технологій на наше життя, а точніше – на смерть, "Видалити з друзів" – зовсім не простий слешер про вбивства підлітків через Skype. Насправді картина розповідає про нову форму безсмертя, про яку ми не просили. Наші сліди в інтернеті залишаться там назавжди, навіть після нашої смерті. Інтернет, намагаються сказати нам Тімур Бекмамбетов і Резо Габріадзе, пам'ятає все, абсолютно все – і в цьому головна трагедія сучасного цифрового світу.
Схудлий для ролі на 15 кг Джейк Джилленхол їздить по нічному Лос-Анджелесу, щоб зняти будь-які жорстокі злочини і продати кадри місцевому телеканалу. Його герой перетворюється в монстра, готового на все заради сенсації. "Стрінгер" нещадно критикує не тільки захоплення людей насильством, а й саме телебачення, якому стали чужі будь-які питання моралі.
Бестселер Дейва Еггерса пару років тому потрапив в хворе місце: він розповів про те, як люди добровільно погодилися на тотальне стеження за собою в обмін на повне благополуччя. Всьому виною чергова зловісна корпорація – на цей раз дуже схожа на Apple. Ні до чого хорошого експеримент, звичайно, не привів. "Сфера" висловлюється про вільний світ тотальної несвободи, але з однією важливою поправкою – у цьому винні не тільки технології, але і людська жадібність.
Читайте також: Готуйте попкорн: найкрутіші фільми травня