Завдяки передовим технологіям історикам мистецтва вдалося отримати нове уявлення про творчість Синього періоду відомого художника Пабло Пікассо.
Результати дослідження були представлені на щорічних зборах Американського інституту збереження історичних і художніх робіт. Вони показали, що Пікассо неодноразово переробляв свою картину "Суп" (La Soupe, 1902-1903 років), залишивши на полотні 13 окремих шарів фарби, які тепер були ретельно проаналізовані.
І ще: У Швейцарії 25 тисяч осіб "скинулися" на картину Пікассо
Картина належить Художній галереї Онтаріо з 1983 року. Але тільки тепер, після трирічного технічного дослідження роботи Пікассо, можна дійсно зрозуміти, як був створений живопис. Сканування показує, що елементи були додані і видалені з композиції в декількох місцях.
З'ясувалося, що колись на картині була третя особа – жінка, повернена спиною до глядача. Вона стояла між дитиною і жінкою, що протягає миску супу.
"Протягом довгого часу було очевидно, що густа текстурована фарба картини "Суп" містить приховані секрети, – сказала старший хранитель картини музею Сандра Вебстер-Кук. – З рентгенівського знімка ми дізналися і побачили навіть неозброєним поглядом, що ще одна картина була зішкрябана до того, як була написана "Суп". Але те, що було під поверхнею, було таємницею. Завдяки складній обробці зображень і аналізу ми розкрили ці секрети".
Саме життя Пікассо натякало на можливість таких відкриттів: художник часто міняв плани під час створення картин, а іноді фінансові обставини змушували його повторно використовувати старі полотна.
"У 1950-х роках він сказав: "Ви повинні зробити рентгенівські знімки моїх робіт, тому що ви знайдете деякі речі під ними", – розповів помічник куратора сучасного мистецтва галереї в Онтаріо Кеннет Браммел. – Він не сказав нічого більш конкретного, але закликав людей зробити саме це".
Читайте також: Складні вуличні картини талановитого художника, від яких перехоплює дух