На конференції Google I/O 2018 компанія представила публічну бета-версію нової мобільної ОС Android P. Уперше її анонс відбувся ще на початку березня, але тоді основний фокус був на можливостях для розробників.
Тепер же стали відомі ключові нововведення для користувачів.
І ще: Google додав важливу функцію в клавіатуру Gboard для Android
В основному, будуть лише дві кнопки навігації, а не три. Розробники залишать клавішу "Назад", але вона буде з'являтися лише в додатках. Робота буде тісно пов'язана з жестами, як це реалізовано в iPhone X.
Нове меню додатків у Google назвали App Drawer (Ящик з додатками), у ньому програми завжди відображаються в алфавітному порядку та можуть сортуватися в залежності від профілю використання (вдома та на роботі).
Новий же екран багатозадачності отримав назву Overview (Огляд), і він тепер містить рядок пошуку та список запропонованих системою додатків.
Остання функція використовує машинне навчання, щоб на основі даних про поведінку користувача спробувати вгадати, які програми він захоче відкрити наступними. Також цікаво, що на екрані багатозадачності вікна додатків не просто відображаються в мініатюрі, вони залишаються інтерактивними, тобто користувач може працювати з їх інтерфейсом або виділяти та копіювати текст.
Разом з оновленням навігації та меню, новий інтерфейс отримає й панель сповіщень, у її панелей будуть округлені кути та круглі кнопки швидких налаштувань. Останні при довгому натисненні більше не показуватимуть додаткові опції або інформацію, а будуть перекидати користувача в основне меню налаштувань.
Крім цього месенджери зможуть показувати не тільки текст окремих повідомлень, а й частину листування, яку можна буде тут же продовжити, не відкриваючи додаток. Крім цього, в додатках з'явиться можливість використовувати функцію автоматичної відповіді безпосередньо з панелі сповіщень.
У Google також планують додати машинне навчання при роботі зі сповіщеннями. Система буде стежити за тим, які повідомлення ви пропустите і не відкриваєте, і через деякий час запропонує просто їх відімкнути.
В Android P компанія Google додала панель управління, яка збирає і показує дані про те, як довго користувач за день працював зі своїм смартфоном, скільки часу витратив на кожен додаток і скільки сповіщень отримав. У компанії вважають, що це допоможе людям краще зрозуміти, як саме вони використовують свої смартфони та можливо поміняти звички. У компанії цю концепцію називають "Цифровий добробут".
Але на цьому можливості нової панелі управління не закінчуються, в неї вбудована функція батьківського контролю, тільки ось для самих дорослих. Це означає, що користувач може обмежити самому собі час використання певних програм або ігор. Наприклад, можна виділити в день один годину на YouTube і 30 хвилин на Facebook. Коли час використання буде підходити до кінця, користувач отримає про це повідомлення. Після цього додаток блокується і його іконка стає сірою. Якщо після цього натиснути на неї, то з'явиться повідомлення про те, що час використання минув. При цьому відімкнути блокування через це сповіщення поки не можна, потрібно заходити в панель управління.
Крім жорсткого контролю за часом, проведеним у додатках, панель управління пропонує і більш м'яку опцію, яка дістала назву Wind down. Активувавши її потрібно вказати, коли ви хочете лягати спати, з настанням цього часу система вимкне оповіщення, а інтерфейс Android P і всі програми стануть повністю чорно-білими. Всі функції при цьому залишаться робочими, але колір буде нагадувати, що ви вже повинні спати.
В Android P буде реалізована більш агресивна робота режиму "Не турбувати". При його ввімкненні смартфон повністю припинить показувати сповіщення, їх не буде ні у відповідній панелі, ні на екрані блокування, ні на завжди активному дисплеї. І якщо потрібно отримувати сповіщення від певних контактів, то їх попередньо потрібно відзначити важливими в контактах.
Деякі виробники Android-смартфонів вже використовують клавіші регулювання гучності тільки для того, щоб регулювати звук під час відтворення медіа. У стоковому же Android ці кнопки намагаються бути багатозадачними: змінюють гучність музики, відео або звуку в іграх, а в інтерфейсі гучність сповіщень. В Android P клавіші регулювання гучності завжди прив'язані до медіа, звук сповіщень тепер регулюється тільки в настройках. При цьому під час використання кнопок гучності на екрані з'являється клавіша, яка дозволяє перевести смартфон у беззвучний режим.
В Android P компанія Google дозволить розробникам краще інтегрувати свої програми з інтерфейсом операційної системи та пошуком. Ці опції в Google назвали Actions (Дії) і Slices (Скибочки).
Actions допомагають користувачам швидко запускати певні функції додатків безпосередньо з меню Android P. Таким чином, не потрібно відкривати саму програму.
Slices роблять те ж саме, але тільки в пошуку. Наприклад, замість того, щоб відкривати Карти Google і вводити адресу, можна просто ввести її в пошук і система відразу ж запропонує шлях до цього місця.
При створенні скріншотів в Android P нарешті з'явиться можливість малювати по них. Ця опція є мало не у всіх сторонніх виробників Android-смартфонів, але в чистому інтерфейсі операційної системи Google її не було. Крім цього, з'явиться ще один спосіб робити скріншоти, якщо традиційне комбо "регулювання гучності вниз + клавіша живлення" не працює. Потрібно буде затиснути кнопку живлення і в меню вибрати іконку створення скріншота.
Команда розробників Android уклала партнерську угоду з DeepMind (який належить Alphabet), щоб за допомогою машинного навчання поліпшити автономність смартфонів з Android P. Цю розробку в Google назвали Adaptive Battery (Адаптивний Акумулятор), вона дозволяє системі виставляти пріоритети додатків, в залежності від того, як часто користувач їх відкриває. Якщо програма використовується рідко, вона через певний час буде закриватися і перестане споживати ресурси смартфона в фоні. Водночас програми, які використовуються частіше, матимуть пріоритет по фоновій роботі. У Google стверджують, що така система може підвищити автономність смартфонів на 30%.
Крім цього, машинне навчання в Android P буде використовуватися для того, щоб вивчати, як користувач змінює яскравість екрану, в залежності від свого оточення. Це дозволить системі підлаштовувати яскравість під конкретного користувача.
Представивши в 2014 році концепцію Material Design компанія Google дала розробникам загальну ідею про те, як повинен виглядати дизайн для їх платформи. Але проблема виявилася в тому, що ця концепція не покривала всіх запитів розробників, в результаті далеко не всі її розуміли та дотримувалися. Проте, в цьому році Google оновила Material Design новою концепцією Material Theming. Тепер розробникам пропонують більше варіантів оформлення, а сама концепція розрахована на веб-дизайн, а також мобільні платформи Android і iOS.
В Android P і нових додатках компанія планує використовувати саме Material Theming.
Читайте також: Google обрав переможців Google Play Awards