Вітаємо на сайті Радіо Максимум!

На вказану електронну адресу було надіслано повідомлення для підтвердження реєстрації

Форма для відновлення паролю
Вітаємо, Ваші дані успішно оновлено!

60-ті стали найбільш креативним періодом в історії Голлівуду

  • 353

Соціолог Саміт Шрінівасан з політехнічного інституту Ренсселера в США за допомогою семантичного аналізу визначив найкреативніші періоди в історії американської кіноіндустрії.

Вчений, взявши за основу описи з бази даних про кіно, визначив, що оригінальність фільмів, які випускалися кіностудіями США з 1960 по 1970 рік, помітно зросла. Результати дослідження опубліковані в журналі Scientific Reports. Автор використав набори ключових слів для кожного американського фільму з бази даних Internet Movie Database, щоб створити часовий графік еволюції американського повнометражного кіно 1890-2011 років. Мета дослідження полягала в тому, щоб простежити за розвитком кінематографічного мистецтва США і виникненням нових тенденцій в сюжетах і тематиках фільмів.

Шрінівасан розробив кількісну оцінку новизни, яка дозволила оцінити оригінальність фільму на основі частоти ключових слів в описі кінокартини. Фільми з ключовими словами, які раніше не зустрічалися або зустрічалися рідко, повинен був володіти високим ступенем новизни, яка визначалася в діапазоні від 0 до 1 бала. До вибірки потрапили тільки фільми, випущені після 1929 року, коли перегляд кінострічок остаточно став популярною формою розваги.

Учений виявив, що рівень новизни для американського кінематографа, в цілому, знижувався, проте для 1960-1970 років було помітно деяке збільшення показника оригінальності фільмів. Цікаво, що на цей період припадала американська нова хвиля, яка привела до помітного зрушення в темах, стилях і способах виробництва кіно. При цьому період з 1929 по 1945 рік, який називається золотим віком Голлівуду, відрізнявся зниженням новизни. Автор пов’язав це з практикою блок-букінга, коли кіностудії продавали прокатникам фільми «в пакеті».

Вчений також перевірив рівень новизни для окремих жанрів. Виявилося, що, наприклад, в 60-х роках спостерігався стрибок для фільмів видовищних жанрів, тоді як новизна наукової фантастики, навпаки, неухильно знижувалася. Автор також перевірив вплив новизни на дохід, який приносив фільм. В цьому випадку вчений розраховував новизну на основі тієї, що зустрічається ключових слів для фільмів, випущених не раніше, ніж за шість місяців до прем’єри. Виявилося, що чим більший ступінь новизни, тим більшим був дохід, але ця залежність простежувалася до певної межі в 0,9 балів, після чого дохід починав різко падати. Дослідник пояснює це впливом переваг студій та інвесторів, який намагаються знижувати ризики від випуску експериментального кіно.



пропозиції партнерів
Новини